Predovšetkým pri veľkých jednotkách môže v spalinovom potrubí dôjsť k silnému kolísaniu tlaku k Joukowského rázu, ktorý môže byť vyvolaný napríklad výbuchom s následným poklesom tlaku, náhlym vypnutím horáku po výpadku prúdu / po defekte alebo následkom rýchleho zavretia klapiek na prívode vzduchu horákov.
V takom prípade sa náhle preruší prúd horúceho odpadového vzduchu, čo môže spôsobiť enormne vysoký podtlak v komínovom systéme a jeho deformáciu až nezvratné jeho zničenie.
Použitie Joukowského klapky tomuto efektu bráni.
Pri veľkej zmene tlaku v spalinovom potrubí sa normálne zavretá Joukowského klapka automaticky hneď otvorí pomocou pružinového mechanizmu a týmto spôsobom umožní prúdenie vzduchu pre vyrovnanie tlaku. Akonáhle nastanú normálne tlakové pomery, klapka sa zase zatvorí a jednotka sa môže vrátiť k normálnej prevádzke.